fbpx
KONTAKT OS

Tilskud til ladestandere til foreninger

Der er lukket for ansøgninger om tilskud!

Vil du ikke selv bøvle med ansøgning, så kan vi gøre det for dig. Det koster 4.000 inkl. moms

Husk der skal ansøges inden 30. november 2021

Skriv til cj@ladelosning.dk eller ring 20 31 41 81 for høre nærmere

Tilskud til etablering af ladestandere

Tilskud til etablering af el standere

Introduktion

De danske partier er blevet enige, om at afsætte 50 millioner kr. til andels-, ejer-, og almene boligforeninger i forbindelse med etablering af ladestandere.

Tilskudspuljen er en del af den grønne transport pulje, som i alt lyder på 475 millioner kr.

Læs mere om hele puljen her: Transportministeriet

OBS: Der er kommer også en pulje på 65 millioner kr. til offentligt tilgængelige ladere på private arealer. Forventes at blive udmøntet senere på året (skrevet nov. 2021).

Hvornår kan man søge?

Tilskudspuljerne kan søges fra 1 november 2021 og ansøgningsprocessen lukker d. 30. november 2021.

 

Hvor meget kan der søges om?

Der er afsat 17,4 til andelsforeninger, ejerforeninger og grundejerforeninger med fælles parkeringsanlæg.

Der er afsat 33,6 millioner kroner til de danske almene boligeforeninger.

Støtteprocenten vil være 25 %, hvilket betyder at man kan få tilskud til 25% af de tilskudberrettigede udgifter.

De tilskudsberrettigede udgifter er:

1. Ladeudstyr (ladeboks, søjler, fundament). Der kan søges tilskud til 1 ladestander pr. ansøgning og derudover 1 ladestander for hver 20. bolig.

2. Gravearbejde og kabelføring til omfattede lader(e).

3. Tilslutningsbidrag – altså køb af mere strøm ved netvirksomheden (Radius, N1, Cerius m.m)

 

Søg tilskud til ladestander
Tilskudspulje til ladestandere - Hvem kan ansøge om tilskud? Boligforeninger

Hvem kan søge?

Tilskuddet kan søges af almene boligforeninger, andelsforeninger, ejerforeninger og grundejerforeninger med fælles parkeringsanlæg.

Det er et krav at ladestanderne ‘etableres på foreningens fælles parkeringsanlæg’

 

Hvordan søger man?

Den administrative organisation for tilskudsordningen er Bolig- og Planstyrelsen.

Midlerne kan søges her: https://bpst.dk/tilskud-til-ladestandere  

Prioritering af ansøgninger

Ansøgningerne prioriteres ud fra 2 forhold:

1. Afstand til nærmeste offentlige ladestander

2. Antallet af boliger i foreningen. Jo flere boliger, desto højere prioritet.

Ansøgningsproces

Tilskuddet er skattepligtigt for modtageren.

Proces:

Trin 1: Ansøgning om tilskud

Trin 2: Tilsagn om tilskud

Trin 3: Indsendelse af beboertilslutning og de minimis-erklæring

Trin 4: Udbetaling

Bemærk

Skatteregler

Tilskuddet er skattepligtigt for modtageren.

Tilskud anses som en indtægt. Der skal altså ikke betales direkte skat af tilskuddet, men fordi tilskuddet påvirker en forenings årsresultat positivt, vil det skattepligtige beløb alt andet lige stige. Se link: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2061436

Max antal ansøgninger

Max 1 ansøgning pr. forening

Hjælp til at søge

Vi hjælper naturligvis med ansøgningsprocessen, hvis I ønsker det.

Kontakt os på 20 31 41 81.

Etablering af ladestander til forening - Ansøg om tilskud

Vil du ringes op?

Ved udfyldelse af formular, ringer vi dig op til en uforpligtende dialog.
Du vil ikke modtage nyhedsbreve eller andet spam.

Kort om Ladeløsning

"Ladeløsning er stiftet af mig, Chris.

Virksomheden blev grundlagt med et ønske om at gøre det muligt for virksomheder og foreninger at vælge den optimale ladeløsning til deres behov - uden at man skal blive ekspert først. Derfor tilbyder vi rådgivning.

Rådgivningen skal sikre, at I undgår at beslutte jer for en løsning på et uoplyst grundlag. I skal have en fremtidssikker og økonomisk bæredygtig løsning.

Vi har brugt tiden og ressourcerne på at gennemskue markedet, så du ikke behøver at gøre det samme."

Chris Cording Jønsson